25.9.12

Interview Pinjaman Selangor.

Kalau untuk pengetahuan semua, pinjaman Selangor seperti yg tertera di atas nih, bukan under yayasan eyk, da bertukar pucuk pimpinan da (pucuk pimpinanla sangat.) Nak dijadikan cerita, pada harini, aku telah menghadiri temuduga Pinjaman Negeri Selangor dekat Unisza. Well, mule2 bajetla, yang interview itu hanye diadakan di Selangor, dalam kepala niuh da terpikir nak balek pun adelakan.. Rupe2nye dekat je dengan Universiti sendiri.

Bak kata orang, kalau nak menghadiri temuduga kenalah prepare ape2 yang patut, dari segi mental dan fizikal. So, aku pun pilah cari soalan2 blog2 untuk mengetahui dengan lebih detail mengenai temuduga niyh. Survey2, jumpe dua orang person yg mention, "interview ni senang jer, tanye pasal Selangor, dengan course". So, preparation eden? Carila ape2 yang boleh pasal Selangor, tapi tak detail sangatla, paling2 nama Sultan, Menteri Besar, macam tu la kirenye kan.. And sedikit information pasal course BioD yang aku amek nih. At the same time, carila tips2 dlm menghadiri temuduga, potential questions bagai.... (kalau nak survey tips2, sini ade blog yang sesuai... Tips temuduga

Maken lama, maken dekatla dengan hari temuduga, maken dekat, maken nervousla diri ini. Roomates ku dah pesan, "kak Adha, kena alert ngan isu2 semase". Aku ni, mmg liat dengan isu2 semase sebab orang yang jenis ta suke bace paper kan..

So, bertarikhkan harini, aku pun pegila interview tuh, dengan beberapa member yg ade.. Kami pun tunggula dekat depan bilik mesyuarat tuh, (di Pejabat Hal Ehwal Pelajar Unisza). Sorang2 daftar nama, and dapat no giliran masing2. 

Wuargh!! tup,tup, taw2, interview berkumpulan. Part tu tak terkejut lagila, tapi bolehla mengurangkan ke-nervous-an diri ini, yang part rase cam nak meletup tu adelah, ISU2 SEMASA!! Omamamia!! Memang ta prepare ape2 la kan? Ini pun dapat taw information memule, sebab pi tanye de first group yang masuk interview, kitorang group ke-3. Memang da cuak. Aku pun bertanyakan sorang member aku, Hafizah, sesame UMT, pasal isu2 semase, sebab nak taw ape2 yang hotstuff sekarang. Pastu sambil bincang, sambil mislead kearah lain. hahaha! Lawak! Aku ade denga sekumpulan bebudak yg na pi interview (kami same group). Mereka tu dah siap menghafal2, daerah2, kuala2 visi misi n sebagainyer... (memang maken nervousla)


So time, interview, group aku ade 10 org, yg interviewnyer, ade Seorang sahaja.. haha! bayangkan..
Ha! memang betulla, die pi bentangkan soalan2 isu2 semase n nak mintak pendapat kiter... setiap seorang soalan berbeza. Tapi tempoh mase menjawab sekejap jer. Sampai turn aku, aku dapat soalan, "Wajarkan hiburan berleluasa?" Aku pun entah ape aku jawab, tapi akau pun cakapla pasal hiburan ni kalau excessive boleh memudaratkan, so tak wajar.. cemgituhla.... 

Tapi aku ade notice la beberapa don'ts kat interview tadi.. Dlam fikiran aku, maybe diorang first interview and, ta tataw ape2.. tapi benda ni basic, contohnyer macam ni

-Meletakkan siku keatas meja
-Duduk dalam keadaan yang terlalu selesa.
-Memakai kasut tumit tinggi dan tidak bertutup.

Kalau nak diikutkan, interviewer tadi memang sempoi, but, dalam ke-sempoi-an dia, tak bermakne die ta memandang. Sebab kite tataw die akan evaluate kita berdasarkan ape. Sebab kadang2 kite tak nampak ape yang die nampak.. 


Well, aku sendiri ragu2 ngan jawapan aku, but aku harap2 dapat pinjaman nie.. Tawakal je yang tinggal sekarang..

P/s; Kena alert dengan isu semase walaupun tak suke. 

Bagi sesiapa yang tatau pasal pinjaman selangor nih, oleh cek kat sini... Pinjaman Selangor




13 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Saya nak tanya. Jarak antara interview dengan tarikh tutup pemohonan bape minggu? Lama ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah tak ingat, tapi dia akan berlaku dalam lebih kurang tempoh sebulan (kurang sebulan) lepas awak dah masuk semester baru.

      Delete
  3. pinjaman dia bagi ikut sem ke macam mana eh kalau degree

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut sem, tapi lambat sikit compare to budak PTPTN

      Delete
  4. brape jumlah pinjaman yg diorang bagi ye ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late reply, 6500 setahun, so 2 sem, bahagi 2 la.. about 3250

      Delete
  5. macam mana nak check nk tau dapat atau tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak akan dapat surat dan panggilan dari pihak sana

      Delete
  6. Sy check dlm website dia kata hrtu result kluar 10..lps 10/10 .. 11/10..smpailah 13/10 pn dia gtau result kluar 15/10 atau sy mmg x dpt eah?

    ReplyDelete

  7. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Email us:(flourishloancredite@gmail.com
    Application Form:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....
    Email us(flourishloancredite@gmail.com)

    ReplyDelete