19.1.14

Conteng - conteng #1

Masa - masa cuti nih, aku memang tak tahu menahu nak buat ape, konon nak tonton tv, tapi endup tukar channel, satu pun tak bermakna.. bukak laptop pun bosan jugak.. Dasar manusia yang ta kenal erti puas.. Waktu bizi dengan sem, kemain nak habis exam cepat, sebab dah penat sangat dengan life as student.. (tidak bermakna aku nak give up..)

Seriously, aku tak tahu apa yang aku buat dekat program SMSG Pemuliharaan dan Pengurusan Biodiversiti. Kebanyakan budak2 kelas aku, at least ade gakla passion and take part mengambil tahu pasal haiwan2, menyayangi haiwan2, kagum dengan haiwan2.. Aku? tade perasaan itu semua.. Nama pokok pun aku ta dapat kenal pasti, even the simplest pokok buah - buahan pun aku fail.. And aku tak faham dengan apa yang aku buat. Yang aku tahu, belajar, belajar, belajar.. Tension pun ade kengkadang.. Terutama bila, aku tak tahu pun aku nak buat projek apa untuk FYP nanti.. garu kepale beb.. *sigh*.

Bila aku cerita pasal conservation ngan kawan aku, yg dimana memerlukan volunteer act, and mengeluarkan duit sendiri, dia.. gelak. Katanya, aku bukanlah seseorang yang suka mengeluarkan duit, tapi lebih kepada menerima duit. HAHAHA! Anda benar sekali wahai kawan.. Sebab aku memang insan yang sebegini.. Well, aku bukan suka duit, aku suka berbelanja. Tapi, kalau tkde duit macamane nak berbelanja kan? Aku tak imagine pun diri aku nak tinggal dalam hutan, buat research ke, and plus2.. aku selalu imagine diri aku live in the city.. and the big question mark is, APA YANG AKU BUAT NIH??

Yes, aku manusia penuh dengan perasaan ragu - ragu.

No comments:

Post a Comment