27.10.12

Tembam kah aku??

Assalamualaikum n salam sejahtera kpd yg membaca..

Entry kali ini , sebenarnye da cerite pasal cuti aku yg ta seberapa cuti ni lah~ hahaha!! Aku sebagai seorang pelajar Uni seharian menjalankan hari2 yng sibuk dengan assgnment.. (sangatlah)

Well, back to the main story, aku telahpun pulang ke 'tanah air' untuk beberapa hari, untuk menyambut hari yang spesel, that is Hari Raya Aidiladha.. kalau diiikutkan, mmg tanak balek, sbb aku ade beberapa assignment yg nak disiapkan, n mid test aku akan dijalankan minggu depan.. walaupun aku da determine ngan niat di hati mcm2 jenis perancangan yg aku rancang, AKU NAK SIAPKAN ASSIGNMENT WAKTU CUTI, so nanti time mid test takyah dok pening2 kepalelakan~ walaubagaimanapun, mengikut result harini, aku telah pun gagal  *sigh*

anyway~~ lupekan kisah sedih itu!! Sebab itu hanyalah kisah sampingan sahaja...

Yang aku nak cecer sebenar2 nyerlakan.. since aku balek, org ta abes2 cakap...

"ERM~ KO DAH TEMBAM"

I was like......... HEYH??? yeker? entahla,aku tataw nak bereaksi macamana~ sebab aku memang tak suke kurus sangat.. kering. But bile ku dah gain weight, aku can rase ta sedap pulak. (aku rase sape2 yg kenal aku n aku worry pasal weight, mesti mereka2 rase senang untuk melemparkan tangan mereka)

Sebab, aku bnyak dengar, orang cakap, yg, kalo da masuk Uni, niyh, kebanyakannya akan kurus.. (same terms ngan masuk asrama).. aku lak terbalek, maken gemuk lak~ hohoho!! (adekah aku patut bangga?)

sebab bukan aper, aku ni tak makan banyak pun, nasi kat pinggan tuh sikit jerh.. kalo kat rumah, aku yang senduk nasi sendiri, so, keluarga aku mmg da taw yang aku ni makan sangatlah sikit.. so bile dah masuk Uni niyh, aku mmg stat makan kat gerai, mmg NASI AKU AMBEK SENDIRI LA KAN?? apetah agi rumates aku suke sangat ajak makan kat luar... aku sendiri citer kt diorang, aku tak penah makan banyak camtuh... itulah punca2nyer.. n satu bende yang EXTREME aku selalu buat adelah, aku suke sangat mengunyah... mesti nak ade bende dalam mulut.. so aku ni jenis, amount yg aku amek tu ta bnyak, but it is frequent.. tu pasaila aku ni maken TEMBAM kan??

P/S; ouh bila balek, nikmat makanan ringan ka maner2.. sumbat2...

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA SEMUA~


No comments:

Post a Comment