10.11.12

The Reasons I don't Text part 2..

ok, untuk sambungan haitu yang da berape lame pun aku dah tak ingat.. but, this one come in malay.. sebab aku malas nak speaking2.. kah3!

Ok, kalo nak sambung citer aritu, aku dah salah actually, aku tak rase pun die nak jadi bf aku, but more to scandal thingy, Imagine, we had been texting about 6 months (that I can recall).. Tapi, ended mcm tu jer, dia mis kol, text, but aku wat endah tak endah.. (kejam tak?) SEBAB? aku MALAS... bapak kuang ajar kan? but last2 hubungan kitorang mati camtu jerk... rase2 nye time tu form 3, kami dah nak PMR.. so, de gak la time2 aku text dia, wishing Good Luck, n birthday, something like that.. tapi tak text cam dulu lagi.. bila perlu jer.. and GUESS WHAT? diala lelaki terakhir (buat masa ini) yang aku pernah texting2 camtuh... aku da GIVE UP.

Sampaila aku masuk umur teenager yg orang bole kate SWEET 16 gitu, bila ko da ade desire towards stuff, like relationship... tengok kawan2 aku sekeliling, aku jadi JELES, sebab kebanyakannya berpasangan, and ade member2 yang dok citer pasal date2 diorang, yang membuatkan aku hanya mampu tersenyum. At that moment, aku nak sangat "that thing". You know, berpasangan, gi dating, siap berangan2 agi.. and yes, aku memang tade relationship ngan sape2, sampai kawan aku siap tanye, "kenapela ko  takde bf agi? sepatutnya ko boleh dapat" (something like that la~)  but, I don't know, it seems hard to find that perfect guy.. I was too demanding, I don't want any easy relationship, that pergh! sekejap jer, pop! da couple... I was like, ceh, camtu je ker cerita percintaan korang? faham tak? faham tak? kalo tak faham takpe, figure out sendirih yerk.

after years, somehow perasaan tu hilang.. you know, nak ade pasangan bagai.. entahla.. maybe ade satu peristiwa tu yang buat aku jadi cam, 'never mind', (taknak citer, tanak citer) kalo dlu, aku dok ade crush kat lelaki, aku da jadi cam tade perasaan...

Sampaila aku masuk form 6, cikgu ade tanye, "Adha, kamu takde boyfriend? *sambil gelak2 kecik*" . Actually, cikgu aku tade niat lain, cume na pastikan pelajar2 dia bukan jenis dok bercinta sajer2, tade tujuan, sebab aim dia kalo bole dia suke kalo pelajar tu kahwin awal, drpada bercouple.

Somehow, entah mane datang konsep nih, which kalo dulu, aku taknak bercinta saje2.. (which I consider not even a REAL love), skang, aku taknak bercouple.. aku nak that one guy, yang we may have feeling for each other, and he will finally end up being my only ONE. Aku taknak ade lelaki lain sebelum dia. Aku nak dia menjadi satu2nya lelaki *bukan sedara* yang aku boleh give my heart, and akhirnya, aku end up being his only ONE (thru matrimony of course). Time tu, aku tak melekat lagi dengan idea, berCouple itu haram, bercinta after nikah, or things like that.. Sebab idea aku time tu cumelah aku nak jadi yg special buat bakal suami aku, sebab aku yang kekok tak pernah bercinta, hanya meluahkan kasih sayang (there is alot of type kasih sayang, and I guess you know which one, so don't argue with me) aku pada dia. So, I just want to be SPECIAL for him.

That's why I am afraid of texting with any random guys... especially, if it is not necessary, sebab aku taknak dia mencemarkan niat aku. eventho, sometimes people dok post pasal, 'walaupun kite bercinta ngan orang lain, tk bermakna kita end up ngn dia, sebab jodoh itu Allah da tetapkan', I was like, whatever la, aku taknak bercinta ngan bukan BAKAL HUSBAND aku... and aku taknak bagi false hope dekat sesape.. and aku taknak anyone give false hope dekat aku.. macamana? tak rase ke, bile kite dok texting ngan orang, walaupun, 'HANYA KAWAN', yang mungkin sooner or later, either kite yang akan ter'jatuh', atau dia yang akan ter'jatuh' kat kiter.. sebab perasaan tu bukan susah nak develop, sekejap jer perasaan tu boleh berputik, sebab kita ni dikawal dengan 'nafsu'. and tanpa kite sedar, rupe2nye, kita hanya bertepuk sebelah tangan, which we finally, end up getting hurt....

P/S: Aku dah lost in word sebenar2nye, tataw nak taip ape dah~  but that is how I feel about 'texting', so , if anyone want to against me and my thoughts, go on, I dun really care much.


No comments:

Post a Comment