3.2.13

Hanging out~

Assalamualaikum...

Ok, mari2 dengar cerita boring ini. As I mentioned before, aku ni cuti, tapi jarang kuar.. da berapa minggu? oh yeah, almost 3 weeks now.. =.= . n then disebabkan aku wish sangat nk kuar, memang jadi kenyataan pun, and it was tiring. ker, sebab aku da berusia? (oh tidak)

So, bertarikhkan, 2/2/2013, aku memang rancang nak pergi pesta buku, sebab, ntah, dari dulu, memang suke pergi pesta buku, kalau dulu2 suke pergi ngn member2, sebab kami same2 amek exam, so same2 nak pi beli buku rujukan bagai. But as aku da leave school, selalu gi ngan adek2 jerh, sebab aku pun ade adek perempuan kecik, (tak kecik mane pun)

So, aku sejak 2 taun lepas, aim pergi Pesta Buku, nak beli komik jerh,, kahkahkah! well, aku memang common ngn komik2 nih. selalu Gempakstarz yeah! sokongla kartunis tempatan! Aku skang tenga target kumpul2 komik Gempakstarz, dulu tak macam nih, sebb aku akan beli magazine jerh, (bukan akula, abang), so bile da stop beli nd kadang2 beli, jadi tak sedap sebab aku miss couple of chapters dalam sesetengah story, so, aku suke beli komik yang dah dikompilasi and dibukukan. (yeah, I can go on and on about comic).

(sambung citer balek) So, pagi tuh, makcik aku mintak temankan dye gi Pasar Borong kat Selayang tuh, (Selayang erk? aku pun ta pasti), bila anak buah dye da ade kat umah, memang senangla nak menggunakan perkhidmatan yang sedia ada nih.. Lepas balek, terus siap2 for Book Festival, bersama2 adek aku, kami pun pergi PWTC dengan ayah aku sebagai driver.

Sesampai sana, memang crowdedla, but the funny thing was, kami bertiga, langsung tak beli bahan yang berILMIAH, sebab? Adek aku yg SPM, da banyak buku rujukan n latihan dye, yg si kecik, buku latihan banyak, tapi jarang buat, (so, aku malas nak belikan).. So, aku layanla adek aku yang nak beli buku2 cerite yang ade gambar2 yang comel2 dimuka hadapan tuh... and sebab BDAY dye da dekat, aku belanjela dye novel mini ANA MUSLIM yg dye minat2 tuh, sebab murah beli 2, so, beli jela.. Yang aku ngn adek pempuan aku yg sorang agih, kami berhempas pulas untuk masuk booth Gempakstarz, ntah kenape, yg kali ni len sket, dyowang  ta bagi masuk sume, dyowg bg masuk sikit2.. n ramai giler orang beratur semate2 nak beli komik... (itu baru nak beli komik, bayangkan kalau ade kartunis datang, wow!)

nila hasil buku2 yang aku beli, aku jugak ade belikan satu buku, yang kawan aku dari Pahang kirim.

Lepas habeskan masa kat Pesta Buku, (actually kejar masa gak), sampai2 umah, aku rush untuk gi visit baby cousin akuh, ngn cousin aku budak matrik Melake n makcik aku, disebabkan aku ngn cousin aku same2 belajar jauh, so, bile same2 cuti, asyek nak hang out jerh... Lepas maen2 ngn baby, makcik aku cakap nak pickup atuk aku dari tempat keje, so ikutla dye sekali, eventho, aku tersangatla penat time tuh..

Memang yg aku wish untuk kua sangat, tertunailakan? tapi kalau dulu, aku bole spend mase kua satu hari, tapi tak rase penat sangat, tapi kali ni, rase penat, Maybe aku dah tak larat kowt... Kat Terengganu pun aku bukan kua sangat..

P/S ; Hari aku kua nih, aku pekena 2 cawan nescafe, harini, aku dapat headache yg kuat sangat... ugh

No comments:

Post a Comment